Zuid Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu Zuid Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu

Zuid Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Henriette

31 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo hier ben ik weer :) ik ga jullie een verhaaltje vertellen over het zuider eiland van Nieuw Zeeland. Dus ga er maar even goed voor zitten :D

Het avontuur begon al op de veerboot, van Wellington naar Picton. Eerst zou de boot niet gaan, aangezien de oceaan te ruig was. We gingen toch.. Dus een lading reis pilletjes naar binnen gewerkt die ook echt nodig bleken te zijn. Toen we eenmaal de haven uit waren ging het te keer. Onwijs hoge golven en harde wind. We mochten niet naar buiten, omdat dat niet vertrouwd was. Toch gedaan en hier kwamen de golven tot over de railing heen, waarbij een Duitser nog volop werd geraakt (wat natuurlijk hilarisch was). Het was een half uurtje leuk.. Toen werd iedereen ziek. 3 uur later kwamen we het zuider eiland binnen en toen was het water weer rustig. Het was echt super mooi, het laatste uur dat we tussen de bergen door vaarden. Sprookjes achtig :)

Eenmaal aangekomen gingen we meteen door naar Franz josef waar het mogelijk was om met een helikopter een gletsjer op te gaan. Koste je alleen wel even 350 dollar. Ik heb samen met een Canadees een hike van 6 uur gedaan, waarbij je een perfect uitzicht had op de gletsjer. Op een gegeven moment liepen we hoger dan de helikopters. Toen werd het wel erg koud (in de wolken) en zijn we maar terug gelopen. Was echt een super vette wandeling!

Hiken / wandelen / bergbeklimmen is zo'n beetje het enigste wat ik hier doe, aangezien dat gratis is. Maar verveelt zeker niet aangezien de omgeving hier echt heel erg mooi is. Veel mooier nog weer dan het noorder eiland. Er leven ook maar 1 miljoen mensen in het zuiden, waardoor je soms uren geen dorp tegenkomt.

Vier dagen verbleven in queenstown wat echt een leuke stad is! Niet heel groot maar erg knus. Hier achteraf bleek er nog een kleine aardbeving te zijn geweest, maar daar heb ik niks van gemerkt. Niet dat dat hier zo bijzonder is, maar had t graag even willen voelen :p.

Ben nog met twee Nederlanders naar Milford Sounds geweest. Beiden hebben hier gewerkt en nu hadden ze twee weken vakantie en een auto geleend om te road trippen. Super blij dat ik ze heb ontmoet, aangezien mijn pas voor de bus niet gold voor Milford Sounds.
En het was echt waanzinnig mooi. Met stip op nummer 1 van de mooiste dingen die ik heb gezien. Snachts had het behoorlijk gesneeuwd, waardoor we de heenweg een super mooi landschap kregen te zien.
Bij milford sounds was het heerlijk weer wat vrij uniek is. Hier hebben we een boottocht gedaan tussen alle fjorden door, wat waanzinnig mooi was. Echt een must see als je ooit naar nieuw zeeland gaat :)

Verder hebben we heel veel gereden, gekeken bij mooie uitkijkpunten en gezellige avonden gehad. Heb nu in minder dan een maand tijd beide eilanden gezien.

Morgen pak ik de veerboot terug naar wellington, noorder eiland en 3 juni vlieg ik weer naar Australië.

Mijn tijd in Nieuw Zeeland is echt een top ervaring geweest en voorbij gevlogen. En toch geen ik ook weer heel veel zin om terug te gaan naar Australië waar ik mijn winterjas weer in kan ruilen voor mijn korte broek. En ook wel lekker om weer alleen te reizen, want 24 uur per dag met 30 mensen van de bus om je heen, is toch wel vermoeiend naar een tijdje.

Tot later :D

  • 02 Juni 2015 - 01:21

    Jantje:

    Morgen dus alweer einde Nieuw Zeeland. Fijn dat je er zo hebt genoten!
    Goede reis en geniet nog even in Australië, voor je er erg in hebt zit je weer in Nederland!

    Liefs,

    Peter en Jantje

  • 06 Juni 2015 - 09:35

    Boukelien :

    WoW Henriette, uit het hele verhaal klinkt enthousiasme door. Je hebt het daar kennelijk nog enorm naar je zin. En wat gaat de tijd toch snel nu je er alweer 3 maand op hebt zitten. Nog heel veel plezier verder.
    Groetjes van Boukelien

  • 06 Juni 2015 - 10:48

    Jannette:

    Pfehh....hoeveel graden verschil van de kou naar de warmte...??
    Wat een prachtige natuur is t daar toch....heel veel leuke weken nog daar en binnenkort kun je gaan aftellen...
    liefs Jannette5

  • 02 Juli 2015 - 02:01

    Koen Stinckens:

    Waar ben je ? Alles ok met jou ? Kan je niet meer terugvinden op mijn facebook.... Contacteer me , ben mega ongerust ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henriette

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 1314
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 10 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: