Noord Noord Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu Noord Noord Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu

Noord Noord Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Henriette

14 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Alweer bijna twee weken in Nieuw Zeeland, en wat vliegt de tijd voorbij. Ik heb nu het Noord eiland helemaal gezien.

De natuur is hier ontzettend mooi en heel afwisselend. Het is hier nu bijna winter wat ongelofelijk mooie herfstkleuren oplevert. Helaas wel veel regen.

De eerste dagen heb ik doorgebracht in het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, Bay of Islands. Dit heeft de naam omdat er veel eilanden zijn :p.

Daarna een andere bus en dus andere mensen om me heen. De groep is gezellig, maar er is niet heel veel connectie tussen mensen, wat ik jammer vind. Maar we hebben elke dag een druk programma, waardoor je de hele tijd bezig bent. Elke ochtend tussen 6.30 en 8.30 uur vertrekken we. Dan rijden we de halve dag en stoppen op mooie plekken voor een foto. Vervolgens komen we dan smiddags aan op de locatie waar we gaan overnachten en dan zijn er vaak activiteiten te doen.

We hebben twee culturele overnachtingen gehad waarbij we bij families van de maori cultuur mochten slapen. De eerste was heel officieel. We moesten volgens hun regels elkaar begroeten en dat hield onder andere in dat je met iedereen elkaars neuzen twee keer tegen elkaar aan tikt.. Vreselijk. Savonds hadden ze een show voor ons waarbij ze gingen dansen en zingen. Eén van hun dansen was een oorlogsdans. De eerste keer dat ik dit hoorde was ik op het vliegveld. Toen was ik bang dat er een terroristische aanval ofzo zou worden gepleegd. Maar nu was ik dus voorbereid. Het is heel agressief en ze schreeuwen hard en slaan op hun lichaam... Ik heb een filmpje gemaakt wat te hilarisch is. Echt vreemd hoe deze cultuur te werk gaat.
Daarna mochten we zelf een dansje doen en zingen in hun taal. Daar uiteraard geen filmpje van gemaakt :p.

De tweede culturele avond was op een bijzonder mooie locatie. We waren ergens in the middle of nowhere midden in de bergen. Het was een grote boerderij met een meer erachter wat een super gave zonsondergang opleverde. Ze gingen voor ons koken op een manier waardoor ze hun gastvrijheid wilden tonen: onder de grond. Dus ons eten moest twee en een half uur koken onder doeken en aarde. En het was heerlijk!

Ook heb ik nog een super leuke activiteit gedaan onder de grond! Nieuw Zeeland heeft heel veel grotten die zijn ontstaan door de aardverschuivingen. Hier bieden ze dan ook verschillende (goed betaalde) activiteiten aan. Ik heb het abseilen gedaan, wat echt mn geld waard was. Ik moest abseilen tussen de watervallen (ondergronds) waarvan ik niet eens wist dat het bestond. Ook kruipen door kleine tunnels gevuld met water en springen van rotsen in het water. Ook leefden er in de grotten glow worms, licht gevende wormen. Dus wanneer we allemaal ons hoofdlampje uit deden, hadden we een sterrenhemel van wormen boven ons, wat gewoon magisch was.
Een andere bijzondere ervaring was in The Blue Duck Station, weer in the middle of nowhere. We moesten ongeveer een uur op en slinger weg rijden voordat we er waren. En dat was dan ook meteen het eerste en enige gebouw in de omgeving.
Hier heb ik paard gereden, door de bergen. Het duurde vier uur en heb vier uur lang met een brede grijns op mijn gezicht gezeten. We reden naar de top van een berg toe met een heel indrukwekkend uitzicht. Ook gingen er honden mee, die alle schapen bijeen dreven, dus ook nog een gratis show erbij :). Het was voor even alsof ik in een film speelde..

Nu ben ik in Wellington en hier blijf ik drie dagen. Betekend dat ik in een andere bus kom vanaf zaterdag. Is dus maar weer spannend in wat voor groep ik kom. Zaterdag nemen we de veerboot naar het zuider eiland. Ben heel benieuwd hoe het daar is. Iedereen zegt dat de natuur nog mooier is dan hier. Maar ook is het daar op het moment maar 8 graden, wat me wel weer naar Australië doet verlangen!

Dat was het weer even voor vandaag :)
Super leuk om te zien dat zoveel mensen dit lezen :) dus tot snel maar weer!

  • 16 Mei 2015 - 12:52

    Mama:

    Wat een prachtige avontuurlijke belevenissen. Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henriette

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4730

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 10 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: