einde van werk, begin van nieuw zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu einde van werk, begin van nieuw zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu

einde van werk, begin van nieuw zeeland

Blijf op de hoogte en volg Henriette

06 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn dagen als fruitplukken zitten erop. Na drie weken in de bomen te hebben gehangen had ik het wel gezien. Het geld wat we ermee verdienden was ook niet echt motiverend, maar de ervaring hebben we binnen.

Ik heb drie super leuke weken in Childers gehad als ik er nu op terug kijk. Het werk was pittig, zowel lichamelijk als mentaal aangezien je alle tijd hebt om na te denken. Ik had het geluk dat ik samen met een super leuke meid uit Zweden een koppel vormde. We hebben erg veel lol gehad en zelfs promotie gemaakt: wij mochten op de trekker!
De caravan waarin we verbleven voelde al snel aan als 'thuis'. (ondanks de muizen en ander ongedierte, gebrek aan meubilair en de veel te hoge huur) Dit natuurlijk ook dankzij mijn vier huisgenoten, drie Duitsers en een Nederlander. Doordat je alle dagen precies het zelfde doet en precies het zelfde mee maakt, zijn we in korte tijd erg close geworden. 's Avonds was er altijd tijd voor een wijntje en sochtends stonden we gezamenlijk op een klaagden we over de dag die ons te wachten stond.. En dit drie weken lang.

Mijn highlights tijdens deze drie weken waren toch buiten de werkuren om.
Zo hebben Ida (Zweedse meisje) en ik voor het eerst in ons leven gelift naar het strand. Super spannend maar alles ging goed en we waren ontzettend trots :p
Eline, het Nederlandse meisje, heeft op een avond voor ons allemaal gekookt. Het was een heus feestmaal en voor mij een waar geluksmoment.
In de tweede week kwamen, zonder dat ik het wist, twee Nederlanders die ik mijn eerste week in Melbourne leerde kennen ook op de camping. Ze wilden me verrassen en dat is ze zeker gelukt!
Ook heb ik een sollicitatie gesprek gehad voor mijn stage in Nederland. Dit ging via Skype en de volgende dag kreeg ik al bericht dat ik was aangenomen! De stage is in Leeuwarden bij Jeugdhulp Friesland. Vlakbij waar Eline woont, dus die is nog niet van me af :) Super blij met deze plek en met het feit dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over mijn stage.

Na drie weken was het voor mij tijd om Childers te vetlaten. Dit voelde heel vreemd. Na een feestmaal (pannenkoeken met Nutella en banaan) met de Nederlanders, heb ik mijn spullen gepakt en afscheid genomen. Mn huisgenoten hebben me midden in de nacht weg gebracht naar de bus, wat super lief was. Ik ga ze echt missen.

En toen begon mn reis naar Brisbane. Het was 6 uur rijden. Toen ik om 6.00 uur sochtends aankwam op het station, stond daar Ida op mij te wachten! Heel lief en zo leuk om nog wat meer tijd met haar te mogen doorbrengen.
De dagen in brisbane vlogen voorbij. Het was de eerste drie dagen wel noodweer. Zijn zelfs mensen omgekomen door de storm maar wij bleven ongedeerd.
De stad was leuk en ook met Ida was het erg gezellig. We hebben beide nog een oorbel laten zetten, waardoor we vanaf nu voor altijd in elkaars oor zitten :p
Ook nog winter kleren gekocht voor nieuw zeeland aangezien het daar nu winter is een het gemiddeld 15 graden wordt.

Na vijf dagen Brisbane was het tijd voor nieuw zeeland! En ik had er heel veel zin in.

Eerst naar de cold coast om daar nog een paar uurtjes te slapen en de volgende ochtend om 6 uur naar het vliegveld gebracht. Toen ik wilde inchecken bleek er iets mis te zijn.. Ik moest eerst mijn retour boeken voordat ik t land uit mocht. Dus, flexibel als ik ben, snel een retour geboekt over precies een maand. 3 juni vlieg ik terug naar de cold coast in Australië om daar te beginnen aan de oostkust.
Alles verliep goed op het vliegveld, dacht ik.. Ik was rustig aan het wachten bij gate 8 totdat ik in kon stappen. Opeens, over heel het vliegveld, werd mijn naam geroepen door de speakers. Waar ik was en of ik mij zo spoedig mogelijk wilde melden bij gate 9. Met een hartslag van 120 en een hoofd zo rood als maar kon, snel naar gate 9 gerend... Bleek dat ik bij de verkeerde gate stond te wachten. Dus toen ik als laatste persoon in het vliegtuig stapte, konden we vertrekken.

Nu ben ik al weer vier dagen in nieuw zeeland.
Het weer is redelijk, maar komt misschien ook doordat we in het meest noordelijke deel zitten, in Paihia. Ben wel blij met mn winterjas. Dag twee meteen al begonnen met mijn bus reis. Dit gebeurt met de stray bus wat een soort hop in hop off systeem is die mij beide eilanden laat zien in een maand tijd.
Mijn eerste indruk van nieuw zeeland: het is echt heel mooi, groener dan Australië. Heb natuurlijk nog maar heel weinig gezien dus kan verder niet zeggen hoe het is. Wel weet ik dat het heel duur is hier.. Ben echt bang om geld uit te geven. Helaas kost alles geld. Als je dingen wilt zien, activiteiten wilt doen etc. Ga dus weinig dingen doen en heb nog niks geboekt. Eerst maar uitzoeken wat echt de moeite waard is. Zo ben ik niet echt fan van Lord of the rings, en kan ik denk ik die activiteiten overslaan. Maar aan de andere kant vind ik dat ook weer zonde. En zo denk ik elke dag over wat te doen met mijn geld. Twijfel nog sterk over skydiven, aangezien ook dat weer super duur is.
We zien het allemaal wel :)

Nog even een praktische mededeling: ik heb geen Simkaart in nieuw zeeland ($$$$) dus kan niet bellen of gebeld worden. Moet het alleen met de wifi doen en dat is niet overal. Dus mocht je een tijd niets van me horen, geen zorgen, ik red me wel. Mocht je na 3 juni nog niks van me hebben gehoord... Dan mag je je zorgen gaan maken :)

  • 06 Mei 2015 - 10:41

    Lauweitje:

    Wauw ed! Gaaf hoor. Veel plezier in nieuw-zeeland en alvast gefeliciteerd met je verjaardag van aankomende vrijdag!
    Xx en liefs Laura

  • 06 Mei 2015 - 11:45

    Greetje Hubers:

    Hallo Henriette, wat mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je doet het toch maar allemaal, maakt veel mee, leert ontzettend veel en je geniet! Maar er een mooie tijd van in Nieuw Zeeland, durf geld uit te geven, je bent er tenslotte nu. Alvast een fijne verjaardag gewenst. Hartelijke groeten, Greetje.

  • 12 Mei 2015 - 17:15

    Jannet:

    Aah Jetje, wat heb je weer veel meegemaakt! Heel erg leuk om elke keer te lezen.
    Hele fijne tijd gewenst in NZ!!!

  • 12 Mei 2015 - 21:52

    Jantje En Opa:

    Hoi Henriëtte.... een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je 23-ste verjaardag! Hoop dat het een leuke dag was.
    Geniet van Nieuw Zeeland. Hopelijk vind je daar leuker en beter betaald werk!
    Ook de groetjes van opa... daar ben ik nu en heb je laatste verslag even voorgelezen.
    Liefs van opa en Jantje xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henriette

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4716

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 10 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: