Adelaide, Alice Springs, Sydney en Childers - Reisverslag uit Childers, Australië van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu Adelaide, Alice Springs, Sydney en Childers - Reisverslag uit Childers, Australië van Henriette Engberts - WaarBenJij.nu

Adelaide, Alice Springs, Sydney en Childers

Blijf op de hoogte en volg Henriette

07 April 2015 | Australië, Childers

Hallo, daar was ik weer. Veel gebeurt in deze korte tijd.
Eerst maar even een update van hoe ik mij nu voel:
Ik voel me gelukkig :) Ik heb het heel erg naar mijn zin en ben nu ook gewend aan het leven als backpacker. Het voelt goed om alles even los te kunnen laten en alleen te doen waar ik zin in heb. Zoals ik nu denk, wil ik nog lang niet naar huis.

Na Melbourne heb ik een tour gedaan: The Great Ocean Road. Dit was een route langs (jaja) de oceaan. Het duurde drie dagen. Het was echt geweldig mooi! De eerste dag was alleen langs de kust en we stopten telkens op plekken die zeker de moeite waard waren om een foto van te nemen. Ook hebben we de beroemde 12 apostelen gezien.
Onze gids had hiervoor in een dierentuin gewerkt, wat erg leuk was want hij was continu op zoek naar wildlife. We hebben veel koala' s, kangeroes, emoes en dieren waarvan ik de naam ben vergeten gezien! Erg leuk.
Op dag twee bezochten we een hele mooie waterval en een vulkaan.
Dag drie was in The Grampians, een gebied met veel bergen. Veel gelopen dus. Ik dacht dat ik mijn voetbalkuiten hier wel kwijt zal raken, maar geloof dat ze nog een keer zo groot zijn als ik weer terug ben.
De groep was ook erg leuk van deze tour. Geen Nederlanders dus de ultieme kans om mijn Engels wat te verbeteren. Dit is dan ook wel gelukt na drie dagen :)

Na deze tour ging ik door naar Adelaide samen met vier anderen van de tour, dus dat was gezellig. 's Avonds met z'n allen uit eten geweest en de nodige drankjes genuttigd.
Adelaide was een leuke stad. Niet zo groot als Melbourne, maar wel heel makkelijk om alles te vinden doordat de stad een soort vierkant is met alleen maar rechte straten. En een grote winkelstraat :D

5 dagen in Adelaide gebleven en een leuke tijd gehad daar. Toen met de bus door naar Alice Springs. Deze busrit duurde 19 uur.. In Nederland hadden ze me verteld dat er wifi in de bus zou zijn en een usb aansluiting om mijn telefoon op te kunnen laden. Geen van beide zat in deze bus. Toch viel de rit wel mee. Ik kon snachts redelijk goed slapen en ik hoefde voor deze nacht ten minste geen geld voor een hostel te betalen.

Alice Springs was echt midden in de woestijn. Er was echt niks rondom dit dorp. Heel bizar. Er leven hier ook veel aborigionals, die best eng bleken te zijn. Ze vinden het niet fijn wanneer je ze in de ogen aan kijkt. Ook spreken ze niet goed engels en is het niet vertrouwd om als meisje alleen over straat te lopen (vooral 's nachts!).

Die avond hadden we met het hostel een bbq. Heel veel leuke en gezellige mensen hier! Ik heb voor het eerst kameel gegeten, wat prima smaakte.
Ook heb ik nog een berg beklommen om de zonsondergang te kunnen zien. Dit was echt de mooiste zonsondergang die ik tot nu toe heb gezien!! (ondanks de tours)

The RockTour was het volgende wat ik ging doen. We werden om 6 uur opgehaald. De eerste dag reden we 700 km. We bezochten de Gran Canyons, een enorm gebergte alleen maar omringd door woestijn. We hadden deze drie dagen trouwens geluk met het weer, het bleef rond de 30 graden, maar ze hebben dagen gehad rond de 45 graden!
Savonds maakten we een kampvuur met hout wat we zelf hadden gesprokkeld. We aten van het vuur, super leuk! Ik sliepen we die nacht in swags, en soort grote slaapzakken, gewoon in de buitenlucht in de middel of nowhere. Er waren zo ontzettend veel sterren te zien, meer dan ik ooit heb gezien. Het was zo mooi! Ik heel veel vallende sterren. Echt om stil van te worden.
Dag twee gingen er naar de Kata Tjuta, een ander gebergte. Was ook weer bijzonder mooi! Savonds weer geslapen onder de sterren.
Dag drie gingen we naar de o zo bekende uluru. Hier gingen wel ontbijten en genoten van de zonsopkomst. Daarna een twee uur durende wandeling rondom de uluru.
We sloten deze fantastische tour af in de enige kroeg in alice springs.

De dag daarna was het tijd om alice springs te verlaten. Ik vloog samen met drie andere mensen van de tour naar Sydney. De vlucht duurde maa

  • 07 April 2015 - 10:55

    Simone:

    Dear Henriëtte, its a real pleasure to read your story's!!
    I hope you see more nice places of this beatyful planet we call earth!
    Thought i write you in Englisch because you are just to it.
    But euh.. goed oeskoekn! ;)

    Groetjes Simone Veenstra

  • 07 April 2015 - 12:56

    Hester Ramaker:

    Zeg Henriette,

    Allereerst: ik ben blij dat je nog leeft. Fijn om dit allemaal te lezen, maar denk je nu werkelijk dat je onder dronken verhalen en typische Edje-blunders uit komt bij het schrijven van je verhalen? Je bent ongetwijfeld je oplader al eens vergeten waardoor je een nieuwe moest kopen oid. Dus kom maar door met blunders!

    Take care darling, miss you.

    With love, Hestah

    p.s. ik ben blij dat je gelukkig bent

  • 07 April 2015 - 16:13

    Jantje:



    Henriëtte volgens mij heb jij het daar veel te goed naar je zin ;-) ..... je komt toch wel terug!?

    Je zult ook de Ayers Rock gezien hebben als je in Alice Springs was ... hoop dat je er was tijdens de zonsondergang zodat je er mooie foto's aan overgehouden hebt. Ben benieuwd!

    30C. graden noem jij "geluk met het weer"? Vraag me dan af wat je 'pech met het weer' zou noemen :-)

    Blijf genieten .... we kijken uit naar je volgende verslag!

    Liefs van ons,

    Peter en Jantje

  • 07 April 2015 - 17:13

    Jannette:

    Wow Henriette....wat maak jij geweldige dingen mee...wat een avontuur!!!
    Erg leuk dat je ons laat mee venieten....heb je ook nog wat foto's???
    Enne...blijf ons op de hoogte houden hè?!
    Nog 3 mooie maanden te gaan....liefs Jannette

  • 07 April 2015 - 17:19

    Manouk :

    Hey edje,

    Wat leuk dat ik je hele reis kan volgen via waarbenjij.nu. Super dat je het zo naar je zin hebt, maar wel weer thuis komen hoor anders missen we je te veel hihi.. Ik ben heel benieuwd naar alle mooie foto's en natuurlijk de blunders die zul je ongetwijfeld al gehad hebben haha..

    Geniet ervan en ik wacht op je volgende update!

    Liefs Manouk

  • 07 April 2015 - 21:15

    Opa Engberts:

    En...was de kameel lekker?
    Wat maak je mooie dingen mee...kus opa
    veel plezier en voorzichtig doen....

  • 07 April 2015 - 21:17

    Anika:

    Lieve edje,

    Wat fijn om te lezen dat je je gelukkig voelt!!
    En wat maakt je super gave dingen mee,
    Ik ben echt wel jaloers op je!
    Geniet er van, ik wil nog veel meer van dit verhalen lezen ;)

    Dikke kus!
    Anika

  • 08 April 2015 - 16:42

    Manon:

    He lieve Ed!

    Heerlijk om je verhalen te lezen! Ben blij dat je het naar je zin hebt en goed in je vel zit! Je hoeft nog lang niet naar huis, maar ik kijk er nu al naar uit! Veel plezier!!

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henriette

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 4725

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 10 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: